8. októbra 2013

Bloom és a 21. század

Az első egyetemi szeminárium alkalmával elhangzott "Tanítás és tanulás" témához két további szakmai tartalommal szolgálunk a mai nap folyamán.

Bloom taxonómia

Lehet már eddig is volt alkalmatok találkozni a tanulási célok Bloom-féle osztályzásával. Lényege, hogy a gondolkodási tevékenységeket 6 jól elkülöníthető és egymásra épülő részre osztja. Ezek a következők:
  • felidézés
  • megértés
  • alkalmazás
  • elemzés
  • értékelés
  • létrehozás
A legalacsonyabb szintű az ismeretek felidézése, a legmagasabb az új dolgok létrehozása. Mindegyikre szükség van, a sorrend nem értéket, hanem csak növekvő komplexitást jelez.
Ezt a rövid ismertetőt kedvcsinálónak szánjuk, további információkat a linkre kattintva olvashatsz.




A következő videó egy Mumbaiban megrendezésre került Pedagógiai Konferencia összefoglalásaként szolgáló prezi prezentációból született meg 2010-ben. Hogyan tanítsunk a 21. században? égető kérdését járja körül angol nyelven.

Hogyan tanítsunk a 21. században?