A kiadványról


illusztracio mukodes
Kitűnő könyvet tart kezében az Olvasó. A publikáció szerzői tehetséges és ambiciózus szlovákiai magyar fiatalok, akik ugyan különböző főiskolákon és egyetemeken szereztek végzettséget, de volt egy közös céljuk: TANDEM néven egy olyan intézményt hoztak létre, melynek egyik fő célkitűzése, hogy segítse a mai tizenéveseket a továbbtanulásban, tanácsokat adjon a pályaválasztással kapcsolatban, felkészítse őket a beilleszkedésre és a sikeres életvezetésre.
Fiatal szerzőink az egyetem elvégzése után nagy lendülettel vetették magukat a munkába. Különféle továbbképzéseken, tréningeken vettek részt és céltudatos, kitartó munkával sajátították el az önismeret, kommunikáció, konfliktuskezelés, karriertanácsadás technikáit. Ismereteiket ebben a kiválóan megszerkesztett könyvben tárják az Olvasó elé. Bátran állítom, hogy a kötet anyaga megfelel a legszigorúbb elvárásoknak is.
Azt remélem, hogy ez a publikáció segíteni fogja a pedagógusok munkáját és jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a mai fiatalok hatékonyabb választ tudjanak adni a kor kihívásainak.
Hunčík Péter


A szerzők a TANDEM képzői köréből kerültek ki. De hogy kik is ők, róluk többet alább...



Hodossy Katalin
Jogász vagyok, tréner vagyok és szlovákiai magyar. A Kisebbségi lét és a Társadalmi normák fejezetek megírásához elsősorban jogi és csoportvezetői tudásomra volt szükség. Szakmai magabiztosságom alapját azonban az ügyvédi irodában, majd az államigazgatásban végzett munkám és csoportvezetői tapasztalataim képezik.

Hodossy Zoltán
Azt gondolom az Integráció egy olyan téma ami minden csoport, osztály életében előfordul, és egy kis odafigyeléssel sokat lehet lendíteni a csoporttagok, diákok fejlődésében.

Molnár Kriszta
Amióta szakmailag "az eszemet tudom", nemformális képzéssel, önismerettel, csoportokkal, fiatalokkal foglalkozom. Középiskolás önkéntesként, egyetemista önkéntesként, szociológusként, trénerként, szervezetfejlesztőként, kutatóként. Az elmúlt egy évben éreztem először, hogy mindezen csoporttapasztalatok alapján kezd összeállni a szemlélet, tudás, hozzáállás, ami nem általános, hanem a mestereimtől kapottak és a saját tapasztalataim sűrűje. A nem formális nevelés etikája fejezet leginkább ez alapján született.
Az Ünnep és Egészség témákkal pedig sokat foglalkoztam kísérletező módon a saját csoportjaimban és a saját életemben is, ezeknek a kísérletezéseknek egy verziója, ami a kötetben található.

Urbán Péter
Az egész életen át tartó tanulás. Hogy a Pályaorientáció nem egy egyszeri döntést jelent, hanem végig kíséri az egész életünket. Az enyémet is. Ígnem csak adni tudok a csoporttagoknak, hanem sokat kapni is tőlük.

Rabec István
Szerencsésnek tartom magam, mert úgy hiszem, jó és hasznos dolgokkal foglalkozhatok. Dolgoztam/dolgozok kutatóként, tanárként, trénerként, muzeológusként. Mindegyik szerepben leginkább az motivál, hogyan lehetne segíteni az embereknek. Hihetetlenül izgalmas dolognak tartom az egyes diszciplínák ötvözését, mert abból sokszor valami új, kreatív dolog tud megszületni. Ebben a kötetben a tréner és a tanár ötvözésére tettünk kísérletet. Próbáljátok ki, megéri! :)

Vaszily Tímea
Környezetvédelem. Azt hiszem, minden a jegesmedvékkel kezdődött... meg a műanyagpalackszőnyeggel 
a tengeren. Aztán rájöttem, hogy a város mellett is minden tele van mocsokkal. És végül körülnéztem a saját 
lakásomban. És megláttam, hogy sokszor én csinálom azt a mocskot. Azóta igyekszem ésszel vásárolni és 
hasznosítani, amit csak lehet. Ennyit a jegesmedvékről. Hiszem, hogy felelősek vagyunk a teremtettségért. A pazarlás helyett inkább gondoljunk a jegesmedvékre. Vagy csak egyszerűen saját magunkra.
A tisztasággal függ össze a Függőség is. A TV- és ételfüggőként eltöltött - elpazarolt - elszórakozott időből volt elég az életemben (igen, lesz is, de talán egyre kevesebb). Közelről láttam jónéhány alkohol és drogfüggő küzdelmét. Ez egy örök függő kérdés az életemben, fontos harc.

Zachar Erika

Szerelem téma a diákok örök kérdését dolgozza fel. Mi van akkor ha bekövetkezik, mit tegyen a tanár, hogy ebben segíteni tudjon a diákjának. A téma feldolgozásánál jelentős mértékben merítettem személyes csoportélményeimből, mint csoporttag és csoportvezető.